hemma aa-aaa-aaahh!

Nu har jag letat mig tillbaka till Stockholm igen och jag kan säga att det är otroligt skönt att vara hemma i sjöarnas stad igen. Inte ska jag på något sätt klanka ner på Arboga, jättemysig stad verkligen. Men dessa små städer med ett ica, en biograf och ett torg lockar inte mig så värst mycket. Anledningen till att jag och resten av hela Spårvägen befann sig där för var för att vi var på ett såkallat träningsläger. Så fyra träningar till dena vecka och jag deltog bara på en av dessa. Det visade sig inte så himla smart att sova tillsammans med ett lag där hälften är förkylda, för tror ni inte att jag åkte på en försylning? Med huvudvärk och halsont i två dagar fick jag sitta vid sidan och titta på laget kämpa. För att käka mat var man tvungen att gå ca 2 km. På tillbakavägen till gårdagens lunch tyckte en utav mina tränare att det var en yppelig idé att vi skulle ta en genväg genom skogen. Genvägen visade sig vara en rejäl senväg och en tjugo minuters färd förvandlades till en timme och en kvarts färd, vi gick säkert 7 km. Inte kul någonstans.

Anyways, idag så var det sista träningen och jag hade fortfarande ont i huvudet. Både Evelina och Jackie provade på akupunktur på deras skador så detta förerslog 93ornas tränare, efter många om och men gick jag med på det. Han tog fram något som såg ut som en sticka och tryckte den mot min tumme (!) och det gjorde jävligt ont. Då tar han fram en nål och trycker lika hårt mot samma ställe, det var nämligen så att man skulle trycka in nålen där det gjorde som mest ont. Sen tryckte han in nålen och på en sekund försvann min huvudvärken, magi förfan! Några minuter senare blev jag helt illamående och så, men det var tydligen så man kunde reagera. Efter en halvtimme drog jag ut nålen och då kändes faktiskt huvudet mycket bättre. Så om ni har ont någonstans och har en tränare med sådana skills till hands så kan ni ju pröva det. Om ni undrar över bilden så tog jag den lite för att fiffi skulle bli äcklad, eller ah, egentligen beror det bara på att fiffi skulle bli äcklad. Hihi, ibland kan man tro att det bor en liten djävul inuti mig som älskar att driva folk till vansinne. Nu ska jag och min djävul se på one tree hill och sen ska vi nog träffa fiffi herself.

Pusshej!


Kommentarer
Postat av: julia

FYFAN :|

2008-09-04 @ 17:35:02
URL: http://juliagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0