winnerbäck

hejhej! idag har det varit en väldigt lång dag. jag sov hos fiffi och vi vaknade runt 1. efter lite tillfixning så åkte vi in till stan och mötte upp sophie och alex, lite senare joinade även emelie. heltrevligt var det, vi satt och drack latte på medborgarplatsen. efter att vi ätit middag åkte fiffi och jag vidare mot zinkensdamm. köerna började redan från tunnelbanan men vi var ändå på plats ganska snabbt. fiffi och jag fick bra platser vi kom precis vid det andra staketet (ni vet första staketet är bara för sånna som väntat i typ 10 timmar) och därifrån hade vi väldigt bra utsikt. det ösregnade första två-tre timmarna och jag köpte en regnponcho ungefär 10 min innan det slutate, jippie.

i alla fall så började cicci och nour att showa lite på en mini scen, efter det var det någon kille som jag tror hette erik jensen som sjöng och tillsist kom Marucs Krunegård! Ååh faen va han va bra, lät exakt som lika bra live som han gör annars. sen va det lite miss li på lilla scenen som även hon var bra live. Sen kom han, the man, the myth, the legend Lars Winnerbäck. Lika bra som han va ifjol, såklart. Trots att man var genomblöt och inte hade någon känsel i fötterna så kunde man inte annat än att skrika och sjunga med i texterna, härligt! I två timmar tror jag att han höll på och det var ruggigt bra. Nästan alla bra låtar va med, men jag saknade tidvis och kom änglar, men men. Jag hade ingen kamera med mig för jag har tappat bort batteriladdaren så fiffi stod för fotningen, förutom ett fåtal ruggigt dåliga mobilbilder, men det är tyvärr det jag har att erbjuda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0