fördomar

Idag har jag bara haft en helt vanlig skoldag men med ett undantag, jag var inte trött! Jag kommer fan inte ihåg senaste gången jag var i skolan och inte va trött, men idag var det i all fall en sån dag. Ändå så såg vi en so-film och hade en genomgång på gympan. Juste, idag var det ju del 2 i skolfotograferingen eller vad man ska kalla det, det gick nog bra men jag kände mig ful som ett missfoster. Huvudsaken är ju ändå att försöka se något sånär bra ut, om jag lyckades är bara vänta och se.

Tunnelbanefärden hem är bara så seg, 20 min på en proppfull tunnelbana tackar man inte gärna ja till. På vägen hem idag så såg jag en tant och tänkte: Åh vilken söt tant. Sekunden efter det slänger hon papper på marken. Då tänkte jag: Nej fy, så får väl inte tanter göra? Och så såg jag va det va för papper hon slängt. Ciggarettpaketspappret. Jaha, inom loppet av tre sekunder förädrades min söta lilla tant till en vårdslös tobaksmissbrukare. Då gick det upp för mig hur fördomsfull jag var. Jag kunde enkelt tänka mig en ung tjej slänga papper och röka och likaså kunde jag tänka mig en snäll söt tant som kanske tappade en pappersbit av misstag och sedan böjde sig ner efter den. Dessa två faktorer är fördomar. Varför ska jag inte bli förvånad om en ung tjej slänger papper omkring sig på marken? Varför ska tanter vara snälla och inte göra fel? Inte fan vet jag, men det är väl såhär det kan se ut lite var stans, men som man ändå blir lika förvånad över att se.

Nu ska jag ta en powernap för att sedan träna handboll, första gången på mer än en vecka yeey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0