östersjön


hej hopp! Idag var det ingen vanlig skoldag för mig och klass S1B, vi var nämligen ute på värmdö vid östersjön för att visa upp sina eventuella naturkunskapsskills. Det visade sig att jag inte hade några och istället ägnade jag mig åt mina korv-och fikarskills istället. Vi letade en hel massa växter och djur som ni ser på bilderna. Vi hittade lite småsmå kräftor och musslor och sånt. Sen åkte vi ut med en rund båt mitt ute i vattnet för att mäta syret i vattnet och lite sånt där trams. Och jag skojar inte när jag säger att det var kallt. Det var verkligen iskallt. Men som tur var så överlevde jag och på bussen hem han jag nog tina upp en aning. Efter hela sjögrejen drog jag hem till alma och kollade läget där. Hon bodde i en schysst lägenhet i Alvik, dock tog det en hel timme att komma hem, men det är väl sånt man får leva med antar jag.

 
       jag och edvin           yunna och frans

observera att vi alla har någonsorts gumistövelsgalonbyxa på oss XD

Nu ska jag fortsätta surpla i mitt te och käka upp min hallongrotta. Take care 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0