Stockholmsgruppen, chailatte och skottlossning

Kvällen hade mycket mer att erbjuda än vad jag trodde. Efter fotbollsmatchen (som förövrigt var jävligt seg) gick jag och fiffi till sturebys tunnelbana. Bara på vägen dit hände en massa saker bla packade 93:or och det tåls att säga att klockan endast var 9 på kvällen. Vi hoppade i alla fall på tunnelbanan där Sophie, Stina och Sassa satt. Vi satt och pratade livligt och jag tycker att jag känner igen en kille som sitter några säten ifrån oss. De är killen som har kommit fram till både mig, sassa och marcus vid olika tillfällen och tipsat oss att söka till stockholmsgruppen. Fiffi hade även hon lagt märke till detta och då var jag tvungen att sprida nyheten till Sassa, som även hon känner igen honom. Så där sitter vi, två wannabe modeller och en modellscout i samm vagn, vända mot varandra. Lite jobbigt vare, Sassa och jag tänkte fly längre fram i vagnen men sen så bangade vi på det. Rätt som det är kom han fram till oss och frågade om vi hade en penna och vi svarade att vi inte hade det. En stund senare ska vi gå av då han skriker och pekar på mig och sassa: Ni två där, kom hit! Jag går ensam dit eftersom sassa smiter ut och så börjar han babbla om att jag ska adda något jättekonstigt namn på facebook. Så frågar jag om han inte heter Ceasar och han svarar att han gör det. Alltså fick jag det bekräftat, samma kille igen. Eftersom jag inte fattade vad för namn vi skulle adda så gav jag istället mitt namn och nätverk. Så man kan ju hålla tummarna för att han kommer ihåg det, eller inte. Ingen av oss kom ju in förra gången, men vi kanske har bättre lycka nästa gång liksom. Sannolikheten för att vi ska stöta på Ceasar när både sassa och jag är tillsammans och dessutom sitter vända mot honom, är typ likamed noll. Knasigt värre.

Andra händelsen inträffade på café 60 dit vi hade placerat oss efter att vi mött upp Sophies klasskompis Klara. Alla beställde chailatte och Fiffi blev lite avis och skulle helt enkelt skaffa sig en egen kopp. Till sin stora förvåning råkade hon beställe chaite istället för chailatte och hon ville gå och byta ut den. Som en sån bra vän jag är följer jag med henne för att byta. Första servitören hon frågar ignorerar henne, då flippar hon totalt och vil att jag ska byta den åt henne. Jag går fram till samma kille, som tydligen inte kan ett ord svenska och säger att vi fått fel te. Han babblar något om sirap och cuatro och om att vi ska snacka med servitör 2. När vi gör det kan inte han heller svenska och dom börjar gå mot köket där både 3e 4e och 5e servitören står. Alla blir helt insatta i fiffis lilla chaite som skulle vara chailatte och på knögglit engelska försökte jag förklara. På något sätt förtstod dom tillsist och jag fixade henne en chailatte hon sent kommer glömma.

Händelse 3 händer då vi sitter på café 60 då vi hör ett högt ljud, något som lät som ett pistolskott. Några sekunder senare kommer ett till, ett till och ett till. Skotten kommer från en röd bil och mitt hjärta stannade upp. Fiffi och jag hukar oss och försöker ta skydd under bordet och fiffi letar efter eventuella gömställen. Sophie ställer sig upp och skriker: Sluta! Mamma! Sassa skriker till. Fiffi och jag skakar och när vi tittar på övriga delar av caféet sitter alla helt oberoende. Efter ett tag sätter vi oss på stolarna och asgarvar, vi fattar att det inte alls var någon skottlossning utan att det var en bil som lät exakt som skott. Halva caféet borde typ trott att vi hade en psykisk störning, så jädra pinsamt. Jag kan fortfarande inte förstå om det va en bil som lät eller riktigt vad det var, det kom nån polisbil efter men ändå, den kan ju varit påväg vart fan som helst.

thihi, det var allt för mig. puss och kram

Kommentarer
Postat av: Sassa

Härliga tider asså :D

2008-09-08 @ 13:37:25
URL: http://stillbild.blogg.se/
Postat av: julia

HAHHAHAHAH NI ÄR JU SJUKA :'D

2008-09-09 @ 18:01:25
URL: http://juliagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0