fredag


Ååh, härliga fredag, äntligen är den här! Hade spanska på morgonkvisten och sen hade vi en håltimme då vi försökte underhålla oss själva. Blev tillslut en stor klunga som hängde i kafeterian och vi spelade bubblan. Tror ni inte att dom ställer sig och bakar nybakta bullar där då, bara för att jag inte hade några pengar alls? Såklart gjorde dom det, 10 kronor på att det bara var för att jävlas. Efter hålet hade vi engelska med våran älskade svettis. Hon rent utav suger på både uttal och gramatik, men vad kan man förvänta sig av en ryss? Efter engelskan käkade vi pasta med ost-och skinksås och sen hade vi hål igen. Garvade mest för det var så jävla kul att kolla på Alma och Yunna som lekte utvecklingsstörda. Att spela cp är fan det roligaste jag vet, synd bara att det är kränkande, annars hade vi haft det som spex . Lätt! Efter det så skulle vi haft geografi med löken och hon både svättas och har orakade armar, onice som fan. Efter tjugo minuters väntan utan lärare drog vi därifrån, så jag slutate ungefär en timme tidigare än vad jag skulle ha gjort, inte så himla dumt det inte.

Nu sitter jag här hemma och väntar på mamma. Vi ska kila förbi någon målaraffär för att få lite insperation. Jag planerar nämligen på att göra om mitt rum lite, ny säng, lite nya möbler och så kanske en annan fondvägg. Ska bli fräscht med nytt och jag som älskar att just göra saker så passar detta perfekt. Det blir ännu roligare när det är en eget rum som ska göras om. Efter det ska jag somsagt kanske på moneybrother. Men måste snacka lite med dom andra för att då detta bekräftat till 100% liksom. De andra i min klass drar nog på nollningen idag. Nollningen sker klassvis och eftersom dom som ska nolla oss inte orkade så ska folk i min klass antagligen gå på nn1a:s nollning. Synd bara att lärarna har mailat alla föräldrar om nollningen och då kommer säkert även polis vara på plats. Men men, hoppas dom har det kul där i alla fall.

Hoppas det inte blir för kallt när vi står där ute på grönan ikväll, vill verkligen inte att jag ska bli ännu mer försyld. Sommaren är över nu och det börjar bli dags för mig att inse det nu. När jag åkte hem från skolan så såg jag att alla träd började få lite nyanser utav gult. Och ni vet vad det betyder, höst! Men istället för att tänka på en regnig, grå, kall höst så kan man tänkta på alla posetiva saker detta för med sig. Man kanske köper sig en mysig kappa, nya fodrade stövlar, får sätta på sig dom där efterlängtade sockorna, köpa nya fina halsdukar, vantar, mössor, koftor, tända en brasa hemma och dricka varm choklad under en skön filt. Man behöver inte heller ha dåligt samvete för att man sitter inne, på sommaren kände man att man hela tiden borde ta vara på solen, men vem bryr sig om du sitter inne? Man kommer ändå bli vit som ett lik så det tjänar ingenting till att vara ute längre.

Nu ska jag göra mig en latte och njuta över att sitta inne utan några samvetskval. Slänger upp en bild på mina brallor, igen jag vet. Men jag hoppades litegrann på att dom skulle sitta bättre på mig än på hemsidans bild.



Kommentarer
Postat av: Millan

fett fina chinos! vart är dom ifrån?

btw, saknar dig sötnos<333

2008-09-14 @ 14:04:24
URL: http://olenmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0