krig och ärtsoppa

okej, har blivit något utav ett blogguppbehåll här men det får jag faktiskt helt och hållet skylla på tidsbrist. har haft fullt upp i tre hela dagar och först nu har jag lite lugn och ro för att göra ett hejdundrans blogginlägg. senast ni hörde från mig var för typ den tredje och nu ska jag försöka göra en liten sammanfattning på allt jag gjort.


i torsdags gick jag i skolan till lunch och efter det drog jag förbi slussen en snabbis med Yunna, Alma och Beata. köpte ett par strumbyxor till kvällen. sen drog jag hem och fixade i ordning mig och sen åkte jag och Frans in till Rådmansgatan. Där träffade vi Annika, Alma och Cecilia och vi alla började röra oss mot Yunna där vi skulle föra lite. Vi va väl runt 15-20 pers hemma hos henne och det var heltrevligt, de flesta va från klassen men nåra var från andra klasser eller skolor. Efter någon timme där drog vi då till Vanilla Club, som ligger precis brevid Humlegården. Norra Real hade nämligen bokat hela cluben för kvällen så där var det hög musik och dans i några timmar. Trots det var det ändå ganska segt så vi drog därifrån runt 12 för någon form utav efterfest. Men när hälften av allas dricka blev baxad så blev det bara lite chilligt snack med blandade människor. Det va ganska najs faktiskt, sen runt halv 2 eller nåt drog jag och yunna oss hemåt till hennes lägenhet med en stooor säng. Tack för det säger jag bara. Och på bilden ser ni då klädseln, svart body, lila pennkjol, brunt midjeskärp, svarta strumpbyxor.

I fredags igår alltså vaknade man efter få timmars sömn och var tvungen att gå på spanska tjugo i nio. Inte nice nånstans men lite roligare blev det såklart när man fick reda på att engelskan ställdes in och att man slutade innan 12. Så efter skolan drog jag mig hem, tog en powernap och så vaknade jag av dörrklockan. Utan för min dörr stod Sara och Ellen som jag bjudit på fika, så vi satt såklart i mitt kök och fikade fika och snackade en massa skit. En dryg timme efter att dom gick från mig skulle jag på match i nacka, stockholmscupen. Spelade mot Polisen och vann med några bollar. På kvällen var jag hemma hos Fiffi en stund och sedan kilade vi iväg för att träffa Sophie, Sassa och Stina. Blev bara en snabbis för jag skulle hem och sova tidigt för hade match tidigt dagen därpå.

Och dagen därpå är alltså idag, lördag. Samling tjugo över nio och jag var trött. Spelade lika mot Guif och så vann vi stort över Gustavsbergs 93or så vi blev 1a i gruppen och ska spela a-slutspel imorgon. Efter matchen va jag tvungen att vara lite social mot min familj och farmor så jag åt lunch/fika med dom, Efter det slängde jag mig på cykeln till fiffi, dit även Sassa och Sophie senare kom. Nu är jag hemma och ska rikta mina blickar mot en tallrik mat och en fotbollsmatch mellan Albanien-Sverige. Klingar inte dumt i mina öron det inte. Ska träffa tjejerna ikväll tror jag,men vi får se hur det blir.

Ha en bra Lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: yunna

ingen orsak! :D

2008-09-15 @ 21:13:26
Postat av: sara

haha min räddande ängel :D

2008-09-16 @ 07:06:09
URL: http://ochsaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0