läroverksfejden

Igår var första deltävlingen i läroverksfejden. Detta är en tävling där den bästa skolan av kungsholmen, södra latin, norra real och östra real ska avgöras. Tävlingen var jepoardy och ägde rum på hemmaplan, norra real alltså.  För att tävlingen skulle bli mer seriös frågade man Magnus Härenstam om han ville vara domare i jepoardy, detta gick han med på om han fick 80 00 kr per timme. Vilket skämt! Det blev helt enkelt någon annan snubbe från öppna kanalen. Hur som helst kom det otroligt mycket folk, entrén va helt smockad så man blev helt mosad, det blev till och med för mycket för dörrarna så dom knäckes. Men det var en jävligt bra stämning, alla var klädda i sin skolas färger och alla skrek sina hejarramsor.




(de tomma platserna är östras..)

Tävlingen sattes i alla fall igång och jag tror jag kunde tre frågor under hela tävlingen. Södra vann rätt överlägset, sedan kom kungsholmen, sedan norra och sist östra. Det var jävligt kul och nu är vi sugna på revansch. Nästa deltävling är på tisdag då det är det debatt som gäller. Yeey


Idag har jag gått upp sjukt tidigt för att jag skulle hinna till min extraspanska som började klockan 8:00. Resten av dagen har varit bra, blev väldigt med en gnutta sol nu på eftermiddagen också. Åkte förbi kungsan med yunna, julia och annika. Nu sitter jag här och käkar lite flingor som man kan göra ibland. För en stund sedan sträckte jag ner handen och hittade något hårt mitt i flingpaketet. Blev rätt snopen och kollade ner i påsen, så ligger det en leksak där. Jag menar, hur coolt är inte det? Vem är det som har ett star wars-svärd? Jo, jag!
 

Nu ska jag sova, sen ska jag dra iväg och grilla. Tjohej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0